Jak znaleźć największą wartość w zbiorze wartości?
Funkcja MAX w Excelu (a także MIN) jest bardzo często wykorzystywana przy analizie zbiorów wartości, gdyż w łatwy sposób zwraca nam największą wartość w analizowanym zbiorze.
Składnia jest bardzo prosta: MAX(liczba1;[liczba2];…)
W składni funkcji MAX występują następujące argumenty: Liczba1; liczba2;…
Argument Liczba1 jest wymagany, pozostałe argumenty są opcjonalne. Od 1 do 255 argumentów, dla których należy wyznaczyć wartość maksymalną.
W praktyce wpisujemy w komórkę powyższą funkcję i zaznaczamy w arkuszu kalkulacyjnym Excel analizowany obszar (wiersze, kolumny) i naciskamy ENTER.
Informacje uzupełniające:
- Argumentami mogą być liczby, nazwy, tablice lub odwołania zawierające liczby.
- Wartości logiczne i tekstowe reprezentacje liczb wpisane bezpośrednio na liście argumentów są liczone.
- Jeśli argument jest tablicą lub odwołaniem, używane są tylko liczby znajdujące się w tej tablicy lub w tym odwołaniu. Puste komórki, wartości logiczne lub tekstowe zawarte w tablicy lub odwołaniu są pomijane.
- Jeśli argumenty nie zawierają liczb, funkcja MAX zwraca 0 (zero).
- Argumenty, które są wartościami błędów lub tekstem, którego nie można przekształcić w liczby, powodują błędy.
- Aby uwzględnić wartości logiczne i tekstowe reprezentacje liczb w odwołaniach jako część obliczeń, należy użyć funkcji MAX.A.
Zapraszam także do obejrzenia porady wideo.