Jak połączyć tekst w Excelu (kilka komórek tekstowych)?
Aby połączyć w Excelu komórki tekstowe można wykorzystać dwie metody:
1) Metoda pierwsza polega na wykorzystaniu funkcji ZŁĄCZ.TEKSTY(argumenty), która jest dostępna w menu w kategorii FORMUŁY. Jeżeli chcemy połączyć dwie (lub więcej) komórek, np. komórkę B8 zawierająca Gliwice oraz komórkę B9 zawierającą Śląsk, zastosujmy formułę:
=ZŁĄCZ.TEKSTY(B8;B9)
ale w tym przypadku nie będzie znaku spacji. Aby uzyskać znak spacji należy użyć formuły:
=ZŁĄCZ.TEKSTY(B8;” „;B9)
Pomiędzy cudzysłowami możemy wpisać każdy znak, lub ciąg znaków.
2) Druga metoda polega na wykorzystaniu operatora konkatenacji – znak „&”. Wtedy powyższe przykłady zapisujemy następująco:
=B8&B9
=B8&” „&B9